12 Mart 2017 Pazar

Son Günlerdeki Merakım : Sesli Kitaplar (Audiobooks)

Sanırım yaş aldıkça insanın önyargıları bertaraf oluyor. Eskiden kişisel gelişim kitabı okuyanlara anlam veremeyen, best sellerlardan uzak duran, kitap okurken illa elim kağıda değecek ne o öyle kindle falan diyen biri iken bu dediklerimi tek tek yuttum. Hala bazı türleri okumuyor olsam da artık düşüncem tek insanlar bir şeyler okusun da ne olduğu önemli değil :) E-kitaplar ise özellikle işe servisle gittiğim dönemde en büyük dostum oldu. Teknoloji sağolsun, göz yormadan saatlerce okumanıza imkan veriyor. Ama yine de eskisi kadar kitap okuyamıyorum, ve bu beni çok üzüyor. Son zamanlarda bir arkadaşımın önerisi üzerine sesli kitaplara şans verdim. Ofiste zihni meşgul etmeyen ıvır zıvırlarla uğraştığım her an, evde ufak tefek işlerle oyalanırken ya da yürüyüş yaparken kulaklıklarımı takıyorum ve merak ettiğim kitapları dinliyorum. Tabi ki bu fikre de ilk başta mesafeliydim ama hiç kitap okumamaktan iyidir diye düşündüm.

Maalesef Türkçe sesli kitaplar sayıca az ve daha çok klasik eserler seslendirilmiş. Çeşitli Youtube kanallarında bu içerikleri bulmanız mümkün.  Eğer İngilizce ya da farklı bir yabancı dilde hazırlanmış sesli kitapları dinlemek isterseniz, alternatiflerinizin daha fazla olacağını da hatırlatırım.

Eğer Kafka'nın eserlerini hiç okumadıysanız, Okan Bayülgen'in seslendirdiği bir kaç sesli kitap internette mevcut. Son günlerde Stefan Zweig oldukça popüler, kim etti bilmiyorum ama ben ilk kez A. nın bana hediye ettiği bir kitapla tanımış ve neredeyse tüm eserleri ard arda okumuştum. En sevdiğim kitaplarından biri olan Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu'nun çok güzel bir şekilde seslendirildiği sesli kitabı tavsiye ederim.

Daha fazla sesli kitap için çeşitli iOS ya da Android uygulamalarını ve audible ı da kullanabilirsiniz.

Sizin de önerebileceğiniz sesli kitap kaynakları var ise yorumlarda belirtirseniz, çok sevinirim :)

1 yorum :

  1. Uzun süredir düşünülen ama hayata net bir şekilde geçirilmeyen bir şey sesli kitaplar. Tabi belli sebepler var, işte okumanın azalması, dikkat tembelliği yaratması, hafızaya etkisi falan. Okan Bayülgen'in seslendirmelerine bir bakıcam. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)