10 Nisan 2015 Cuma

Tek Derdim Ne Yesem : Tuzlu Pastane Kurabiyesi

Millet #tgif fotolarıyla instagramı doldurmuş olsa da ben cuma gelmiş neyime bir moddayım şu an. Çarşamba günü iki saat soğuk havaya maruz kalan bünyem iki gündür yataklara mahkum etti beni. İlk defa kendimi bu kadar halsiz hissediyorum . Tüm eklemlerim ağrıyor, dizlerim tutmuyor. Ama buna rağmen salak gibi işe geldim sabah, haftasonu çalışacağım dosyalar ofiste diye. Şu an eve gitmek istiyorum ama odamdan çıkacak halim yok, artık eve nasıl gideceğim meçhul :(
Neyse daha fazla uzatmayayım da sağlığı yerinden olanlarınıza haftasonu için taslaklarda kalan pratik bir tarifi paylaşayım istedim. Uzun zamandır pastanelerdeki tuzlu kurabiyelere yakın tada sahip bir lezzet arıyordum. Tüm denemelerim hayal kırıklığıyla sonuçlandı ama yılmadım :) Nihayet aranan tarif bulundu :)

Neler Kullandık?
1 yumurta
50 gr. yumuşak margarin
1/2 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
1 çay kaşığı limon suyu
1/2 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

üzeri için
1 yumurta sarısı
susam/çörekotu


Nasıl Yaptık?

Kaba un hariç tüm malzemeler eklenir ve karıştırılır. Daha sonra hafif ele yapışan bir kıvam elde edene kadar un eklenip yoğurmaya devam edilir.İstenilen kıvama gelen hamur şekil verilerek pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizilir ve üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpilir. 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet olsun :)

2 yorum :

  1. aldığı kadar unun kıvamını nasıl bilebiliriz noğlur kulak memesi, avuç ayana yapışmayana kadar gibi objektif şeylerden şey etme :( ben bu hamur işini hiç anlamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya çok haklısın kuzum ben de aldığı kadar un kavramına sinir olan biriydim ama bu işle azıcık haşır neşir olunca gördüm ki eğer yumurtayı gram ile ölçemiyorsan bu kavrama muhtaçsın. Kulak memesi tabirine ben de kılım ama bu hamuru tarif ederken ele yapışmasın demekten başka şansım yok :(

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)