31 Mart 2013 Pazar

Home-made Face and Body Scrub - Ev Yapımı Yüz ve Vücut Scrub

Bu aralar ev yapımı maskelere takmış durumdayım. Hazır çilek mevsimi gelmişken zamanında yabancı bir blogda gördüğüm scrubı denemek istedim.  Yapımı kolay, kokusu mis bu scrub bir de cildi o kadar güzel nemlendiriyor ki bu zamana kadar yapmadığıma pişman oldum. Gerekli malzemelerimiz aşağıdakiler:


4 adet çilek
7 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı badem yağı
Bir de çilekleri haşlamak için gerekli tencere vs.

Yapılışına gelecek olursak çilekleri 5 dakika haşlıyoruz. Daha sonra haşladığımız çilekler biraz soğuduktan sonra bir çatal yardımı ile ezip sonra badem yağını ve şekeri ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Bu miktar tüm yüzünüze ve cildinize yetiyor. Benim kullandığım şeker iri tanecikliydi biraz o nedenle yüzüme uygulamadım ama cildimdeki sonuca hayran kaldım. Daha önce bahsettiğim gibi cildim çok kuru, duştan sonra vücut yağı kullanıyorum ki ancak yeteri kadar nemlendiriyor. Ama bu scrubdan sonra cildim yumuşacıktı. Ama yine de nemlendirici uyguladım tabi.


Yapısı ise yukarıdaki gibi bol tanecikli :) Hazır çilek mevsimiyken mutlaka deneyin bence. Sizin de fikirlerinizi merakla bekliyorum :)

9 yorum :

  1. :) Çok sevdimmmmmmmm. Her meyveyle yapılabilir bence :)

    Tuz'un da cildi yumşatma etkisi var, Bazen tek başına bile duşta kullandığımda cildim yumşacık oluyordu. Şeker kıl köklerini besliyor diye biliyorum :( Tuzlada denenebilir :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de her meyveyle yapılabilir, tuzu deneyeceğim bir dahaki sefer o zaman, teşekkürler :)

      Sil
  2. şeker iri gelmiyor mu yüz için vücut için güzel olabilir de? yüz için tuz daha mantıklı olabilir gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. harika bir fikirmiş bu hemen denemem lazım. teşekkürler tarifin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,merakla bekliyorum yaptıktan sonra yorumunu :)

      Sil
  4. Çok güzel bir fikir bu, hem de mis kokulu! İlk çilek aldığım zaman deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene mutlaka, ben de başka meyvelerle denemeyi düşünüyorum ama karar veremedim :)

      Denedikten sonraki yorumlarını bekliyorum :)

      Sil
  5. denedim :) senin fotoğraftaki gibi kıvamlı olmadı ama benimki :( sıvı oldu birazcık ama sonuçtan çok memnunum hala çilek kokuyor heryerim ...koca göbeğimide yumuşacık yaptı ve bebeğimde sevdi sanırım:)
    artık haftada bir yaparım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay seni ve bebisi mutlu ettiysek ne mutlu :-) begenmene sevindim, deneyip sonucunu paylastigin icin tesekkur ederimm.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)