31 Mayıs 2021 Pazartesi

Neden Geldim İstanbul'a? - Part 1

Rutinleri severim, değişiklere biraz kapalı bi insanım Hal böyle olunca Ankara sevdalısı olmam normal sanırım :) Şaka bi yana neredeyse 2.5 yıl oldu şehir değiştireli, aslında pandemiden önce gayet iyiydim İstanbul'da da. Ama bu şehirde eve kapanmak, izinli gün ve saatlerde her yerin hunharca kalabalık olması falan derken batmaya başladı bana burası. Eskiden beri beni takip edenler bilir, listeler yapmayı severim. O nedenle yine incir çekirdeğini doldurmayacak dertlerim hakkında konuşup duracağım bir yazı dizisi ile karşınızda olacağım :)



İstanbul'da en alışamadığım şey ne olabilir sizce? Listede başı evler çekiyor desem. Fiyatı falan değil asla.. Tek tek sıralayacağım valla, çünkü sahibinden.com gezmekten helak oldum ama bu şehirde gönlüme göre bir ev bulamadım. 

  • Misal, 3+1 diye baktığım ev 85 m2. E zamanında ben Ankara'da 1+1de oturuyordum 75m2 idi. Yani ölçüyorum, biçiyorum sığmıyor arkadaş. Odaya yatağı koysam ben açıkta kalacağım.
  • 2+1 ve üzeri evlerde ebeveyn banyosu şart olmalı. 2 yatak odası var ama banyo 1. Hayır 1 tane ama o da geniş olsa ne ala, çamaşır makinesini nereye koyacak bu insanlar
  • Ben balkon sevmeyen insanım sanıyordum bu zamana kadar ama bir evin olmazsa olmazıymış, hele de çocuk varsa. Yeni yapılan yüksek katlı bir sitede oturuyorum balkonum yok, hadi bu normal çok katlı vs. diye. Ama bazı yapılarda 1m2 balkon yapıp ilanda BALKONLU diye gözümüze sokmanıza anlam veremiyorum.
  • 3+1, geniş metrekareli bir ev buldunuz, milyonlarını da verdiniz diyelim ama giyinme odası, vestiyer dolabı vs. yok ya da yapmaya uygun dizayn edilmemiş çoğu yapı hem de yeni olmasına rağmen.
  • Amerikan mutfak olayını da çok yanlış anlamışlar. Odanın başına 1 tezgah ve ocak koyup, 2 metrelik alanı mutfak diye kakalamak değil dostum açık mutfak dediğin şey.
  • Bir de tüm mutfaklar sıkıcı şekilde beyaz dolaplı. Ok hazır teslim projelerde herkese hitap eden şeyler seçmek çok normal ama beyaz dolap, metal kulp görmek istemiyorum.

Sözün özü çok abartı paralardan bahsetmiyorsak böyle 2 milyona falan bile Ankara'nın oturma odası büyüklüğünde teraslı, 25 m2 mutfaklı, giyinme odalı,kilerli,3 banyolu evlerini bulmanız mümkün değil. Lütfen bir el atın bu işe. Birim fiyatı değerli diye insanları böyle kullanışsız yerlere mecbur etmeyin. Gerçekten bizi kandırıyorlar, ev dediğin böyle bir şey değil. 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkürler :)