20 Kasım 2014 Perşembe

Saç Düzleştirme Maceralarım - Brezilya, Amerikan fönü vs.

En yakınlarımın bile bilmediği derecede kıvırcık saçlı bir insan(d)ım. Ama beni kıvırcık saçla gören insan sayısı 10 geçmez son on yılda sanırım :) Bir de bizim zamanımızda saç düzleştirici denilen şey yoktu üniversite 3. sınıfta aldım sanırım ilk düzleştiricimi. O zamana kadar da az fön parası baymadım kuaföre. Ah ah şu an yatlarım katlarım yoksa biri taksi diğeri fön parası yüzündendir :/

Neyse bugün bu zamana kadar kullandığım kalıcı saç düzleştirici deneyimlerimden bahsedeceğim. Hem akıl edemediğimden, hem de blogda paylaşmayı düşünmediğimden fotograf paylaşamayacağım ama ürünler hakkında bilginiz olur en azından diye artıları ve eksileri ile anlatacağım her bir deneyimimi.

Organix Brazilian Keratin Therapy 30 Day Smoothing Treatment


İlk denediğim kalıcı düzleştirme ürünü. 30 gün boyunca düz saçları vaat ediyor bunun yanı sıra saça bakım da yapıyor. Uyguladıktan sonra 48 saat  boyunca saçta kalması gerekiyor.

Artıları:
  • Saçıma bakım yapmadı diyemem, kısa sürede olsa daha parlak bir görüntüsü oldu saçlarımın ama bu kadar.

Eksileri:
  • Aslında bu ürünün eksiği mi benim mi bilemiyorum ama bu ürünün 48 saat saçta durması gerekiyor uygulandıktan sonra ama o kadar kötü bir görüntüsü vardı ki 24 saat ancak dayandım. Ondan kaynaklı olabilir mi bilmiyorum ama saçımda bir düzleşme olmadı. 
  • Bir de etkisi 1 ay süren bir ürün için TR fiyatı çok fazla. Fiyatını da geçtim her ay bunu uygulamak için o kadar enerji harcayamam o nedenle bir daha almadım.

Aritaum Hair Styling Straight Cream


İkinci deneyimim ise blogda daha önce anlattığım ve insanların blogumu ziyaret etmesine neden olan bu ürünle oldu. Ürünün bakım yapmak gibi bir iddiası yok. 2 aşamalı bir ürün. Ben uygularken üründen haberdar olduğum blog sahibi gibi uyguladım ama tekrar elime geçerse üzerinde yazanlar gibi uygulamayı düşünüyorum.

Artıları:
  • Uyguladıktan sonra özel şampuan vs kullanmanızı gerektirmiyor. Saç bakım rutininize devam edebilirsiniz
  • Fiyat olarak epey uygun
  • Uygulaması kolay ve rahatsız edici kokusu yok
  • Bakım yapma gibi bir iddiası olmamasına rağmen uyguladıktan sonra saçlarım daha bi canlı göründü gözüme.
  • Diğer uygulamaların aksine boyalı saçın renginde açılmaya neden olmadı.


Eksileri
  • Bulması zor. Bana bir arkadaşım Kore'den gelirken hediye olarak getirmişti. O zaman nette bulunmuyordu ama şimdi bazı Kore sitelerinde var. Ambalajı farklı ama aynı ürün mü emin değilim.
  • Yıka-çık bir saça sahip olmuyorsunuz ama doğal bir görünüm veriyor. Eğer pırasa gibi olsun saçlarım derseniz saç düzleştiricisi ile bi 15 dakika haşır neşir olmanız lazım.

Natura Regular Keratin Brezilya Fönü 


Keratin, arındırıcı şampuan, sülfatsız şampuan ve saç kreminden oluşan bu set düzleştirme, onarım ve bakım vaat ediyor. Yaklaşık 4 aya kadar dayanacağını söylüyor uygulamanın. Açıkçası saçlarımı bu zamana kadar en fazla düzleştiren ürün bu oldu. Duştan sonra saçlarımı kurutup dışarı çıkabiliyordum hemen.

Artıları
  • Gerçek bir düzleştirme sağlıyor
  • Saça bakım yapıyor, uyguladıktan sonra saçınızı kestirip kırıklar vsden kurtulursanız çok sağlıklı saçlara kavuşuyorsunuz.
  • Saçı dolgunlaştırıyor

Eksileri
  • Beraberinde gelen şampuan ve saç kremi çok başarısız. 
  • Uyguladığımda omzumdaydı saçlarım ama keratin yetersiz geldi. Bazı yerler düzleşmedi o nedenle.
  • Kalıcılığı belirtilenden çok daha az sürdü en fazla 2 ay. Kendi şampuanını değil başka sülfatsız şampuanları kulladım ondan mı bilemedim.
  • Saçınız boyalı ise rengini bir kaç ton açıyor

Lesamol Amerikan Keratin fönü


Baştan söyleyin hepsinin arasında en başarısız olanı bu. Düzleştirmesi eh işte, bakım-onarım desen yok. Keratin kısmı değil ama beraberinde gelen bakım seti işe yarar.

Artıları:
  • Gelen bakım seti güzel. Şampuanı, saç kremi ve bakım maskesi gerçekten başarılı.
  • Fiyatı ürün miktarı ve çeşidine göre uygun.(70-80 TL)
  • Ulaşımı kolay sık sık morhipoda satılıyor.

Eksileri:
  • Saçı aman aman düzleştirmiyor.
  • Sadece keratin yükleme işleminden bahsedecek olursak bakım yapmıyor, onarmıyor. Aksine ilk bir hafta saçlarım çok kötü olmuştu, yavaş yavaş kendine geldi.
Kısacası bir daha alacak olursam tercihim Aritaum ya da Natura Keratinden yana olur. Ama saçlarım iyice uzadığından Natura Keratini 2 kutu almam gerekir ki o da biraz pahalıya mal oluyor. Artı Aritaum'un özel bakım şampuanı vs gerektirmemesi cazip gelmiyor da değil. Ama Natura Keratin de dümdüz saçlar verdi bana. O nedenle bir seçim yapamadım ikisinin arasında. 

Bu saç düzleştirme konusunda çokça soru alıyorum, umarım bu post faydalı olur. Sorularınız varsa bu yazının altında sorabilirsiniz.



16 yorum :

  1. Tam da şu sıralar düzgün bir keratin arayışındayken çok faydalı oldu. Keşke hem düzleştirmesi hem de kalıcılığı fazla olan bir ürün de olsaymış :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke öyle bir ürün olsa. Aslında beklentiyi az tutunca memnun kalınacak ürünler var ama işte insan çok şey bekliyor bazen benim gibi :)

      Sil
  2. Kıvırcık olsun diye ölen birileri varken düz saç sevdalılarını anlayamayan pırasa saçlı maya bildirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten her kıvırcık saçlı kızın ay benim de saçlarım böyle olsa niye düzleştirmek istiyorsun ki diyen pırasa saçlı bir kız arkadaşı vardır di mi :)

      Sil
  3. Saçları hafif dalgalı, yoğun ve epey kabarık bir hatun olarak sürekli bu tarz bir olaya dahil olmak istedim fakat bunun evde yapılabilir bir uygulama olduğundan hiç ama hiç haberim yoktu :( şimdi fiyatları bir araştırıp ona göre evde mi yapsam yoksa kuaför yardımı mı alsam karar vereyim. Allaam daha hangi kişisel bakım meselelerinde kara cahilim acabaaa???!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu işlemler tam senin saçlarına göre o zaman. Ya ben açıkçası güvenemedim kuaförüme. Bir de işlem ücreti en az 600 tl oluyor. Aslında 6 ay kalırsa saçta uygun fiyatı ama ona beni ikna edecek bir yer bulamadım. Aslında bu postu yazdıktan sonra bir Kore alışveriş sitesinden Aritaum'u yeni ambalajlı halini sipariş ettim bakalım memnun kalırsam anlatırım tekrar burada :)

      Kara cahillik deme yahu, ihtiyaç duymuyosun demek ki ne güzel ;)

      Sil
  4. şu yazıyı okuttun ya bana, helal olsun.
    başkası yazsa, bak samimi söylüyorum, 30 saniyemi ayırmam.
    ama işte, okudum.

    artık artıları ve eksileri karşılaştırabiliyor,
    fiyat / performans dengesi kurabiliyorum.
    mutlu musun?

    ol ol, hep mutlu ol ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne hallere düşürdük dalyan gibi çocuğu :)
      Gözlerine sağlık ne diyim, çok duygulandım biliyor musun.
      İki damla yaş ha düştü ha düşecek gözlerimden :p
      Ama mutluluktan :)

      Sil
    2. Ben ADANA da bir kuaförde RC markalı amerikan fonu yatırmıştım ve brezilya fonu gibidir diye düşünüyorum lakin 7 ay dümdüz yumuşak saçlarla gezdim hayran kaldım adresim netleşti kısacası bu marka super çünkü benim saçlarım normalde makarna gibi bonus gibiydi şimdi düz ve hep bakimli

      Sil
  5. Karşılaştırmalı ve fikir verici bir yazı olmuş teşekkürler :)
    Benim merak ettiğim kremin etkisi geçince saç eski dalgalı halini alıyor mu? Yoksa geride bakımsız dalgaları bozulmuş bir saç mı kalıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski dalgalı halini bir anda almıyor tabi, biraz zaman alıyor eski haline dönmesi ama öyle bakımsız bir saçın da olmuyor.

      Sil
    2. Hmm anladım bende getirtiyorum çünkü aklımda soru işareti kalsın istemedim ilk defa deneyeceğim umarım ters etki kötü birşey olmaz inşallah :( İlginiz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Glatt denediniz mi hic? Sizce yaptirmali miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç denemedim çünkü saça çok zarar verdiğini okudum her yerde ve hatta yakma ihtimali olduğunu da :(

      Sil
  7. Brezilya fönüne kesinlikle karşı olmak gerekli. İlla yumuşak bakımlı saçlar istiyorsak başka yollar denemeliyiz. Mesela doğal yollar. Ciddi kanser riski olan bir uygulamadan uzak durmak lazım. Ben saf keratin bakımı, e vitamini veya keratin maskesi gibi bakımlar uyguluyorum saçıma. Doa nın keratin maskesinden çok memnunum bu ara. Tek ve basit uygullamayla bakımlı oluyor saçlarım :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)