25 Şubat 2014 Salı

Çağımızın Hastalığı: Hareketsizlik!

Bu hastalığın çözümü de spordan geçiyor.

Söz konusu spor ise bu konuda ahkam kesecek en son kişi ben olmalıyım aslında. Tam da bu nedenden bu yazıyı hazırlama ihtiyacı hissettim. Benim için spor sadece sağlıklı yaşamın bir parçası demek. Yaş kemale erdiğinde daha dinç olmak istiyorum. Tüm gün masabaşında oturan, eve gelince de bilgisayarın-kitapların başına gömülüp ders çalışan bir insan olarak spora çok ihtiyacım var ama bu yoğun zamanlarımda en kolay spordan feragat ediyorum sizin gibi. Bu hareketsiz yaşamımıza biraz hareket getirmek için neler yapabiliriz onu konuşalım bugün.


Öncelikle spor salonu denilince aklınıza sadece yanyana dizilmiş koşu bantları, çeşitli aletler gelmemeli. Eğer siz de benim gibi bu aletlerde zaman geçirmekten pek hazzetmeyenlerdenseniz size başka önerilerim olacak. Bu arada bunla şu kadar kalori yakarsınız yok şuranız incelir falan gibi bir amaca hizmet etmek için anlatmıyorum. Sürekli oturmaya mahkum olanlardansanız hafif bir egzersizden sonra bile vücudun hissettiği o canlılığı arıyoruz sadece.Neyse daha fazla uzatmayacağım. Kısacası dışarıda, spor salonlarında ya da evinizde yapabileceğiniz/katılabileceğiniz aletsiz spor aktivitelerinden bahsedeceğim.

  • Spor salonlarında Tempo, Free Style, Zumba gibi aktivitelere katılabilirsiniz. Müzik eşliğinde senkronize hareket etmek sporu eziyet gibi görenlere çare olabilir (Ben oluyorum bu). Ki bu aktivitelerin videolarını da bulmak mümkün yani evde de deneyebilirsiniz.Yüzme, tenis, squash yine spor salonlarında yapabileceğiniz aktivitelerden. 

  • Yürümekten hiç hazzetmen ama deniz kenarında vs olsa bir şans verebilirdim - ki Ankara'da böyle bir şansım yok. Leslie Sansone videolarını seven çok ama kendisi o kadar fazla konuşuyor ki o sebeple pek tercih etmiyorum ama evde spor yapmak isteyenlere önerebilirim.

  • Yoga ve Pilatese gelince. Evet bunlar evde yapılabilir ama ilk başta bir profesyonel eşliğinde başlamak gerektiği düşüncesindeyim. Şahsen yoga ile pek anlaşamadık ama pilatese kanım kaynadı denilebilir :)

  • Benim evde spor yapacaklara önereceğim tek bir adres var aslında Fitness Blender. Video çeşitliliğinin fazlalığı, çalıştırmak istediğiniz her bölgeye yönelik egzersizler, değişik zorluk seviyeleri ve süreler derken salona gidemediğim zamanlarda en büyük kurtarıcım. En sevdiğim yanı ise konuşan biri yok :) Sporunuzu yaparken müziğinizi dinleyebilir, dizinizi izleyebilirsiniz.


Kısacası evinize alacağınız bir kaç ağırlık ve mat ile yavaş yavaş spora başlayabilirsiniz. Unutmamak lazım aslında bir şeyler yapmaya çalışmak hiçbir şey yapmamaktan daha iyidir :)


7 yorum :

  1. Bence spor yapmak için tek şart istemek. Ben de salona gidiyorum ama bazen işkence gibi geliyor ve hiç bir anlamı olmuyor. Yaparken bazen işkence gibi gelsede sonuçları görünce insan şevke geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle istemedikten sonra vazgeçmek için bahane bulmak çok kolay. Sonuçları görecek kadar dayansak hiç problem kalmayacak aslında :)

      Sil
  2. Ben de en kısa zamanda spora başlayayım diyorum Ms. Ne Giysem ;)
    İçerik harika bu arada, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüğüm kadarıyla senin pek ihtiyacın yok Mr. Buddha :P

      Sil
  3. yürüyüş yapmayı seviyorum Allahtan. yoksa halim nice olurdu. bu ara zumba tam benlik de yakınımda gidebileceğim yer yok. uzağa da malum insan perişan oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zumba çok eğlenceli cidden, dvdsini de aldım ben ama evde olmuyor :(

      Sil
  4. aslında en iyisi insanity workout, evde yapılabiliyor ama çok zor:))) hemde feciii zor olsada sonuçları bir harika

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)