9 Şubat 2012 Perşembe

IFW'ye Son Ütücü Lazım!

IFW başladı, Markafoni Blog'dan takip edilebilir. Açıkçası çok merakla beklediğim bir organizasyon değil. Tabi beğendiğim bir kaç tasarımcı var, beğendiğim kıyafetlerde var. Zevk meselesi kimi çok beğenmiş kimi beğenmemiş ama. Şahsen ben özellikle Gamze Saraçoğlu defilesindeki dikiş hatalarını görünce kıyafetlere de olumlu bakamadım. Annemin giyim öğretmeni olmasından dolayı azıcık ilgim vardır bu nedenle bir kıyafette ilk önce potluklar, hatalar gözüme batar ve istediği kadar iyi tasarlanmış olsun para vermem ona. O nedenle annemle alışverişe gittiğimde yok bunun kumaşı kötü, yok şurasında potluk var diye diye eve bir şey almadan döneriz:)


Neyse uzattım lafı, böyle bir organizasyona hazırlanan tasarımcıdan da özen bekliyor insan sonuçta. Şimdi örneklerle başlayayım:)


Mankene dar gelmiş elbise dayanamamış, sol bacağın üstünden sökülmüş dikişi. Resmin üzerine tıklayıp büyütürseniz daha net görebilirsiniz. Yani ben mi büyütüyorum bilemiyorum ama 9 kusurlu hareketten biri resmen bi defile için bence. Ha esnek bir kumaşta o dikiş sağlam olsa sökülmezdi, esnerdi potluk yapardı ama belli ki özenilmemiş. Bir de tam göbeği boyuna ortalamış külotlu çorap izi var ki normalde de vücudu saran elbise giyenlerin dikkat etmesi gereken bir durum. Koyu renklerde pek göze batmasa da böyle bir renkte dikkati çekiyor hemen.




Aşağıdaki elbiseyi hiç bir şekilde beğenmem mümkün değil ama bel bölgesindeki fazlalıklar ve potluklar, dikişlerdeki hatalar göz ardı edilebilecek gibi değil. Zaten kullanılan kumaş riskli, dikimi zor. Her hatayı gözümüze gözümüze sokuyor.





Bir laf vardır dikişi gösteren ütüdür diye. Sol bacak hizasındaki dikişte bir problem olduğunu görmüşsünüzdür. Belli olmasa da sağ tarafta da aynı hatada var. İp çekmiş ya dikerken ya da diktikten sonra dikişlere bi ütü geçmeyi ihmal etmişler. 


Açıkcası normal bir terzi bile bu hataları kolay kolay yapmaz ama böyle bir defilede bu hatalar bence mazur görülmemeli.


23 yorum :

  1. ben de fotoğrafları görünce senin gibi ilk önce dikiş hatalarını farkettim hele o sökük gerçekten moda haftasına yakışmayacak bir kusur bence de

    YanıtlaSil
  2. Ağzına sağlık Esracım. Okuduğum en mantıklı, en yaratıcı ve en keyifli IFW yorumu olmuş:) Hatta blogumda bi link vericem sana, sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil
  3. @ İrem: Ya gerçekten bu kadar zaman harcadığı bir işe o kadar insanın önüne koyarken nasıl bu kadar rahat oluyorlar anlamıyorum çok büyük hata çook.

    @ Alışveriş Danışmanı: Canım teşekkürler. O kadar insan övüyor benim gözüme batınca ben de sorun var dedim ama yalnız değilmişim :))

    YanıtlaSil
  4. katılıyorum
    bir de neden dunya capında olmuyo dıyolar bu defıle ve hata dolu kıyafetlerle olmaz tabi

    dikiş hataları korkunctu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın canım.. Bırak dünyayı ben bu hatalarla bunları giyip sokağa bile çıkmam :)

      Sil
  5. mmmm tanıştığıma memnun oldum
    :)
    hoş blog
    :)
    bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, iade-i ziyarete geleceğim en kısa zamanda:)

      Sil
  6. alışveriş danışmanı'ndan gördüm seni hemen geldim. Ne çok hata varmış kuzum ya çok fazla dikkat etmeye de gerek hemen göze çarpıyor zaten, üzüldüm yani moda haftası adına sadece tasarlamak yetmiyormuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma canım ya bu sadece Gamze Saraçoğlu defilesinden bunu görünce diğerlerine bakmaya el vermedi içim :)

      Sil
  7. kesinlikle katılıyorum. birde çıkmış medyada "moda benim göbek adım. ben elimde makasla büyüdüm vay şöyle vay böyle" diyerek paralarını ceplerine indiren insancıklar düşünsün. herey ortada madem bi iş yapıyorsunuz bu kadar ses getirmeye çalışıyorsunuz hakkını verin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylelerini görünce zaten küçükken annemden saklı saklı barbie bebeklerime diktiğim koleksiyonu(!) gün yüzüne çıkarcam ben de.. eline kumaşı,makası alan kendini tasarımcı sanıyor.

      Sil
  8. senin yazdıklarını okuyunca daha dikkatli baktım ve çok doğru söylediğini anladım

    bloguma beklerim, ifw yorumunabeğendm gerçktn

    http://selenaycoser.blogspot.com/2012/02/giveawaylancome-hypnose-drama-and-bath.html

    YanıtlaSil
  9. ne güzel anlatmış,ne kadar doğru tespitler yapmışsın :)

    YanıtlaSil
  10. ya ne kadar haklısın. aslında benim kızdığım bu konuda kızdığım bir kaç şey var:
    1) özlem kaya defilesi olayyyyyyyyy, ıfw'de kopuyoruzzzzzz gibi çığırtkanlıklar yapan bloggerlara uyuz oluyorum. yazık bedava şampanya içebildikleri tek yer orası

    2) dediğin gibi tasarımlar dökülüyor. eminim çok emek vardır ama hem potluklar hem hatalar göze batıyor. stylingler o kadar zevksiz ki. yaratıcılık? otur sıfır!

    3) ıfw bir moda organızasyonu. dolasıyla davetliler de modaya uygun olmak zorunda değiller ama en azından şık olmalılar. mesela düğüne gelir gibi defile izlemeye gelinmemeli tabi ki ama sadeyim/doğalım ve böyle de güzelim havalarındaki insanların saçlarına bir tarak vurmadan, pantolonlarını dahi ütülemeden gelmelerine uyuz oluyorum! bkz:burcu esmersoy, meltem cumbul

    şunu da belirtmek lazım ki böyle organizasyonlar belki çok doğru değil, belki çok hatalı ve özensiz ama kesinlikle olmalı. pariste moda haftası ve modanın pazarlanması 100 sene önce başladı. anca yetişeceğiz işte:)

    not: baya dolmuşum çok uzun yazdım özür dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok teşekkürler dediklerine aynen katılıyorum.. henüz öğrenemedik işi ama dediğin gibi bir anda olacak bir şey değil ama gereksiz yere bazı insanlara çok fazla değer veriyoruz göklere çıkarıyoruz ya olay o bence...

      Sil
  11. Okuduğum en harika IFW postu bu oldu, ellerine sağlık canım ;)
    Neden IFW'de diğerleri gibi olamıyora en iyi cevaplar işte burada bence..Diğer bloggerları çağıracaklarına seni çağırsalarmış keşke ne güzel postlar okurduk bak o zaman ;D

    YanıtlaSil
  12. Bak orada canlı izledim, müzik atmosfer mankenlerin yürüyüşü derken o tempoda kaçırmışım bu dikiş hataları vs. Ancak dediğin gibi bir sürü hata var. Bunların da birçok sebebi var. Mesela bazı mankenler defileye 1 saat kala "gelemicezzz" diyorlar, böylece başkası giyiyor elbiseyi ve al sana potluk.. Bu tarz şeyler de yaşanıyor.. Ben de yakında yazıyorum detaylı bir rapor, başka da bir sürü sorun vardı :) Çok iyi bir gözlemcisin, bana da beklerim, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Bir de mail adresini bulamadım blogda, sana bir şey soracağım da maille :) Paylaşabilr misin acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım mail adresim ayakkabikrizi@gmal.com bekliyorum mailini :)

      Sil
  14. yabancı modacılar bunları görse ağlardı herhalde, Christian Dior ve Chanel de modaevi bunlarda :D kendi çaplarında eğleniolar bence, zaten Hüseyin Çağlayan dışında ben yurtdışında başarmış bir modacı daha tanımıyorum, sadece onu tanıyorlar. Ne dikiş kalitesi, ne işlevsellik ne de güncel hayata uyumluluk olarak başarı sağlayamıyor bu tarz yeni modacılar.

    YanıtlaSil